Ik heb een ‘‘iPhone niet beschikbaar’’ melding. Wat te doen?

We krijgen vaak vragen over wat te doen als er een ‘‘iPhone niet beschikbaar’’ melding is op de iPhone homescreen. Zo’n melding begint met een countdown van 1 minuut, 2 minuten enzovoort en stopt bij 8 uur. na de 8 uur countdown heb je nog één keer de kans om de juiste toegangscode in te voeren, maar hierna stopt het en blijft de iPhone helemaal op slot. Je hebt dan geen mogelijk meer om de iPhone te ontgrendelen. De enige optie is om je iPhone helemaal te herstellen. Je verliest dan helaas alle data, maar je kunt je iPhone dan wel eer gebruiken. Wil je de data behouden? Dit is op dit moment niet mogelijk. Wel zou je contact op kunnen nemen met Apple zelf, Op dit moment helpen ze je hier niet bij maar dit kan in de toekomst veranderen.

Kan ik een update uitvoeren om het slot te omzeilen?

Als je een update uitvoert is er soms weer een timer van één uur en je kunt dan weer je toegangscode invoeren, maar of het wachtwoord goed is of niet je krijgt hierna weer de melding dat de iPhone niet beschikbaar is. Een update uitvoeren werkt dus helaas niet.