Meest gestelde vragen
We hebben een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen. Heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op.
Verzending & Data recovery
Hoe lang duurt de data recovery ?
De gemiddelde wachttijd is op dit moment twee weken.
Kun je ook verwijderde data terughalen?
Nee! Dit kunnen wij niet.Je kunt hiervoor het beste op de website van apple kijken.
Komt mijn apparaat weer werkend terug?
We streven er naar om weer een werkend apparaat terug te kunnen te sturen. Helaas is dit niet altijd mogelijk. Ook kunnen er soms nog extra onderdelen nodig zijn. In Dat geval worden de opties met je besproken. Het is natuurlijk mooi meegenomen om weer een werkend toestel retour te hebben.
Hoe ontvang ik mijn Data?
Zodra je apparaat weer opstart kunnen we een back-up maken van de data. Deze wordt op een usb-drive gezet. Op het Mail-in formulier heb je keuze aan te geven welke data belangrijk voor je is. Als alleen de foto’'s belangrijk zijn dan wordt er alleen een backup gemaakt van de foto’s. Dit scheelt ook ruimte op de harde schijf. Op de harde schijf staat een handleiding over hoe je de reserve kopie kunt terugzetten op een nieuw apparaat.
De externe hardeschijf wordt na betaling van de factuur samen met je apparaat terug gestuurd.
Hoe verstuur ik mijn apparaat?
Vul eerst mail-in formulier in. Daarna hoor je van ons binnen 24 uur met de verzendinstructies. Je kunt je apparaat daarna met je eigen gekozen verzendservice versturen.
Is mijn toegangscode nodig voor de data recovery?
Zonder wachtwoord kunnen we geen data recovery uitvoeren. Zodra je apparaat weer opstart is de Passcode nodig om Het apparaat te ontgrendelen.
Wat als de Data recovery niet lukt?
In sommige gevallen is het mogelijk Dat een data recovery niet mogelijk is door bijvoorbeeld schade aan de CPU of schade aan de Geheugenchip (NAND). In dat geval worden alleen verzendkosten in rekening gebracht.
Betaling & Terugkeer
Hoe Wordt mijn Data & Apparaat terug gestuurd?
Na betaling van de factuur wordt je apparaat samen met de USB-Drive terug gestuurd. Je ontvangt na verzending een track and trace code.
Zijn er verborgen kosten?
Er worden 2x (heen & terug) verzendkosten gerekend van €8,95. De prijs van de harde schijf zit inbegrepen in de data recovery prijs. Mocht de data meer zijn dan 512gb dan komt er €50 bij. Is de data meer dan 1TB? dan komt er in totaal €100 aan extra kosten bij.
Kan ik mij Apparaat achterlaten voor Recycling?
Bij het mail-in formulier krijg je de optie om je apparaat achter te laten voor recycling, te laten repareren of terug te Laten sturen. Als je je apparaat laat recyclen krijg je €50 (iPhone) en €100 (Macbook) korting op het factuur.
OP deze manier kunnen we weer onderdelen gebruiken voor de volgende Data recovery. Mocht je je apparaat willen laten repareren (indien mogelijk) dan krijg je daar ook de optie voor. Houdt hierbij rekening met extra kosten.
Wat als de data bij retoursturen zoek raakt?
Er blijft bij ons 60 dagen een kopie van je dat. Mocht er dus iets gebeuren dan hebben we altijd nog een kopie.