MEEST GESTELDE VRAGEN.
We hebben een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen. Heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op.
Verzending & Mail-in
Hoe lang duurt de data recovery ?
De gemiddelde wachttijd is op dit moment twee weken. Mocht je je data recovery vooruit willen laten schuiven dan is er een zogenaamde ‘‘rushfee’’ van 150,-. Als je hier interesse voor hebt kunt het aanvinken bij het mail-in formulier.
Kun je ook verwijderde data terughalen?
Nee! Dit kan ik niet. En is vaak ook niet mogelijk. Je kunt wel even op de website van apple kijken.
Komt mijn apparaat weer werkend terug?
Ik streef er naar om weer een werkende iPhone of Macbook terug te sturen. Helaas is dit niet altijd mogelijk. Ook kunnen er soms nog extra onderdelen nodig zijn. In Dat geval worden de opties Vooraf met je besproken.
Hoe ontvang ik mijn Data?
Zodra je apparaat weer opstart wordt er een reserve kopie van je Macbook of iPhone gemaakt. Deze wordt op een externe hardeschijf gezet. Ook wordt er een ‘‘parses data’’ backup gemaakt. Het ligt er ook aan wat je hebt ingevuld bij het mail-in formulier. Als alleen de foto’'s belangrijk zijn dan Maak ik alleen een backup van de foto’s. Dit scheelt ook ruimte op de harde schijf. Op de harde schijf staat een handleiding over hoe je de reserve kopie kunt terugzetten op een nieuw apparaat.
De externe hardeschijf wordt na betaling van de factuur samen met je apparaat terug gestuurd.
Hoe verstuur ik mijn apparaat?
Vul eerst mail-in formulier in. Je krijgt daarbij de keuze om je apparaat zelf op te sturen of om een Label van mij te ontvangen. In beide gevallen Neem ik contact met je op voor de bevestiging om je apparaat te versturen. Wacht dus altijd nog eventjes tot dat ik contact met je opnemen.
Is mijn passcode nodig voor de data recovery?
Zonder wachtwoord kan ik geen data recovery uitvoeren. Zodra je iPhone of Macbook weer opstart is de Passcode nodig om Het apparaat te ontgrendelen.
Wordt mijn apparaat ook aangetekend verzonden?
Je ontvangt van mij een aangetekend verzendlabel wat inhoudt dat er getekend moet worden voor de zending.
De data recovery
Hoe lang duurt de data recovery ?
De gemiddelde wachttijd is op dit moment twee weken. Mocht je je data recovery vooruit willen laten schuiven dan is er een zogenaamde ‘‘rushfee’’ van 150,-. Als je hier interesse voor hebt kunt het aanvinken bij het mail-in formulier.
Kun je ook verwijderde data terughalen?
Nee Helaas niet ook kan ik geen Data recovery doen zonder passcode.
Komt mijn apparaat weer werkend terug?
Ik streef er naar om weer een werkende iPhone of Macbook terug te sturen. Helaas is dit niet altijd mogelijk. Ook kunnen er soms nog extra onderdelen nodig zijn. In Dat geval worden de opties Vooraf met je besproken.
Hoe verstuur ik mijn apparaat?
Vul eerst mail-in formulier in. Je krijgt daarbij de keuze om je apparaat zelf op te sturen of om een Label van mij te ontvangen. In beide gevallen Neem ik contact met je op voor de bevestiging om je apparaat te versturen. Wacht dus altijd nog eventjes tot dat ik contact met je opnemen.
Wat als de Data recovery niet lukt?
In sommige gevallen is het mogelijk Dat een data recovery niet mogelijk is door bijvoorbeeld schade aan de CPU of schade aan de Geheugenchip (NAND). In dat geval worden alleen verzendkosten in rekening gebracht.
Hoe ontvang ik mijn Data?
Zodra je apparaat weer opstart wordt er een reserve kopie van je Macbook of iPhone gemaakt. Deze wordt op een externe hardeschijf gezet. Ook wordt er een ‘‘parses data’’ backup gemaakt. Het ligt er ook aan wat je hebt ingevuld bij het mail-in formulier. Als alleen de foto’'s belangrijk zijn dan Maak ik alleen een backup van de foto’s. Dit scheelt ook ruimte op de harde schijf. Op de harde schijf staat een handleiding over hoe je de reserve kopie kunt terugzetten op een nieuw apparaat.
De externe hardeschijf wordt na betaling van de factuur samen met je apparaat terug gestuurd.
Betaling & Terugkeer
Hoe Wordt mijn Data & Apparaat terug gestuurd?
Na betaling van de factuur wordt je apparaat samen met de hardeschijf aangetekend terug gestuurd. Je ontvangt na verzending een track and trace code.
Zijn er verborgen kosten?
Er worden 2x (heen & terug) verzendkosten gerekend van €8,95. De prijs van de harde schijf zit inbegrepen in de data recovery prijs. Mocht de data meer zijn dan 512gb dan komt er €50 bij. Is de data meer dan 1TB? dan komt er in totaal €100 aan extra kosten bij.
Kan ik mij Apparaat achterlaten voor Recycling?
Bij het mail-in formulier krijg je de optie om je apparaat achter te laten voor recycling, te laten repareren of terug te Laten sturen. Als je je apparaat laat recyclen krijg je €50 (iPhone) en €100 (Macbook) korting op het factuur.
OP deze manier kunnen we weer onderdelen gebruiken voor de volgende Data recovery. Mocht je je apparaat willen laten repareren (indien mogelijk) dan krijg je daar ook de optie voor. Houdt hierbij rekening met extra kosten.