Dus je wilt je kapotte Apparaat naar ons toesturen om je mooie vakantie foto’s of andere data weer in handen te krijgen. We heb deze pagina gemaakt om duidelijk te krijgen voor jou als klant hoe het werkt bij Off to On zodat je vooraf precies weet waar je aan begint.
Het mail-in formulier
Elke data recovery begint met een mail-in formulier die je vooraf moet invullen. Je vult hier je contact gegevens in en wat voor service je nodig hebt. Ook vul je in wat er met het apparaat gebeurd is waardoor het apparaat niet meer werkt. Vul ook in als er door een andere reparateur aan gewerkt is. Deze informatie is erg handig voor ons want hierdoor kunnen we het probleem van je apparaat sneller ontdekken en de juiste prijsopgave geven.
Pricing:
iPhone 3 tot en met Xs: €500 incl. Btw
iPhone 11 , iPhone 12 , iPhone 13 , iPhone 14 , i Phone 15, iPhone 16: €700 incl. Btw
iPhone CPU transfer: €900 incl. Btw ( Dit is nodig als het moederbord dusdanig beschadigd is dat we de noodzakelijke chips moeten overzetten op een ander moederbord en komt vaak voor bij gebroken moederborden)
No data No fee garantie
We garanderen dat we een pad naar jouw data kunnen maken en zo niet dan betaal je niets voor de moeite, Maar we kunnen niet garanderen dat de data nog op je toestel staat of dat de geleverde toegangscode werkt.
Als we je apparaat dus weer werkend kunnen krijgen maar er staat niks op het toestel of de toegangscode werkt niet dan blijven de volledige kosten voor de data recovery.
Je toegangscode - Erg belangrijk!
Als je je apparaat naar ons toe stuurt voor data recovery is de toegangscode noodzakelijk. Het is je eigen veratnwoordelijkheid om de juiste toegangscode te leveren. Als we geen data recovery kunnen uitvoeren doordat de toegangscode verkeerd is dan blijven de kosten van de data recovery.
Er is geen data recovery mogelijk zonder toegangscode. Tenzij het een ouder Android apparaat is kunnen we de data niet zomaar van de geheugenchip halen maar moeten verschillende chips met elkaar communiceren om de data vrij te geven. Dit komt omdat Apple de iPhone heel goed beveiligd heeft zodat je data niet zomaar kan worden gestolen.
Beleid voor toegangscodes:
Wachtwoordbeleid:
Ik ken het wachtwoord, maar wil het niet geven: Als we aan het apparaat werken en het zelfs maar één keer opstart en je hebt geen correct wachtwoord verstrekt, ontvang je een factuur voor een geslaagd herstel.
Ik weet echt niet wat het wachtwoord is: Stuur het apparaat niet naar ons toe.
Ik denk dat ik het weet, maar ik ben niet zeker van het wachtwoord. We begrijpen dat je soms niet zeker bent van het juiste wachtwoord, dat is geen probleem.
Als het door jou opgegeven wachtwoord niet juist is , zullen we bevestigen dat dit jouw apparaat is en laten zien dat we een weg naar de gegevens hebben door een foto van je vergrendelscherm te sturen. Zodra je factuur is betaald, zullen we samen met jou nog drie extra mogelijke wachtwoorden te proberen. Als geen van deze werkt, zullen we op individuele basis met je samenwerken om het apparaat in een staat terug te sturen waarin je zelf wachtwoorden kunt blijven proberen. Soms kan spiergeheugen en het zien van het vergrendelscherm je helpen het wachtwoord te herinneren van een apparaat dat jarenlang niet heeft gewerkt.
Het kan zijn dat je onderdelen of een donorapparaat moet aanschaffen om het apparaat in een staat terug te krijgen waarin je kunt proberen het te ontgrendelen. We kunnen niet garanderen dat een telefoon die we hier kunnen opstarten, ook zal opstarten zodra deze onze faciliteit verlaat.
Je apparaat versturen.
Als we je mail-in formulier hebben ontvangen Krijg je van ons bericht met de mail-in instructies. Apparaten die naar ons worden verstuurd zonder mail-in formulier kunnen we niet behandelen.
Wie betaald de verzendkosten
De verzendkosten zijn voor de klant. Voor jou dus. Om de bedrijfsvoering gezond te houden worden de verzendkosten los van de No fix No fee policy wel altijd berekend. De verzendkosten zijn 2x €8,95 (heen en terug)
Je krijgt ook de optie om je apparaat bij ons achter te laten voor recycling. De verzendkosten vervallen dan.
Wat gebeurd er bij ontvangst?
Als we je pakket hebben ontvangen krijg je binnen één werkdag bericht van ons dat we je apparaat hebben ontvangen. Als er iets mist of als we iets nodig hebben krijg je bericht van ons.
Stuur geen extra assessoren mee zoals hoesjes of extra dozen want dit is lastig om bij je apparaat te houden en er is geen garantie dat je deze items weer terug gestuurd zult krijgen.
Hoe lang duurt de data recovery?
De lengte van de data recovery kan variëren en is erg afhankelijk van hoe druk het is. Standaard duurt een data recovery tussen de 2 en 4 weken.
Ontvang ik vaak updates van jullie over de data recovery?
Niet als er geen nieuws is. Je hoort alleen van ons als er informatie nodig is, er een probleem is, als de data recovery geslaagd is of als de data recovery niet mogelijk is.
Wat als ik het data recovery proces toch wil cancelen?
Het cancellen van data recovery service is geen probleem zo lang we nog niet begonnen zijn aan je apparaat. Als we al aan het apparaat gewerkt hebben dan zullen we een eerlijke berekening maken van de tijd die we besteed hebben aan je apparaat. Dit kan overigens nooit hoger uitvallen dan de prijsopgave die we eerder hebben aangeboden.
Naast de annuleringskosten geldt voor elk niet-geslaagde data recovery dat je teruggestuurd wilt krijgen een vergoeding voor veilige herassemblage plus verzend- en administratiekosten. Deze bedragen momenteel €20 binnen Nederland.
Wat gebeurt er als een data recovery niet mogelijk is?
No fix options: als de data recovery niet mogelijk is dan kun je er voor kiezen om je apparaat bij ons achter te laten voor recycling. We kunnen altijd apparaten gebruiken om toekomstige data recovery’s mee uit te voeren. Het kan dus zijn dat we de onderdelen gebruiken voor onderdelen voor toekomstige data recovery’s.
Als je liever niet wilt dat wij het defecte apparaat recyclen en je wilt dat we tijd besteden aan het klaarmaken van het apparaat voor retourzending, dan sturen wij een factuur voor veilige herassemblage en retourverzending (ongeveer €20 voor binnenlandse zendingen en €40 voor internationale zendingen).
Zodra de betaling is ontvangen, ontvang je een track & trace-nummer en wordt het apparaat naar je teruggestuurd.
Hoe weet ik als de data recovery geslaagd is?
Wanneer het ons lukt om je iPhone weer te laten opstarten en je iPhone klaar is voor de data recovery sturen we je een factuur voor de data recovery service. Als deze betaald is kunnen we verder met de data van je aparaat halen.
Wat voor data ontvang ik?
Je kunt kiezen tussen een paar data recovery services. Alleen foto’s en videos, een complete iTunes backup of als je speciale wensen hebt kun je dit aangeven. Het aantal gigabyt’s kan de data recovery prijs beïnvloeden. Een grotere usb-stick betekend hogere kosten.
Na het data recovery process sturen we je de usb-stick met data en ook je apparaat terug die vaak nog gewoon werkt en in gebruik kan worden genomen maar het is geen garantie dat deze werkt en ook blijft werken.
Betalingsverzuim
We verwachten betaling voor succesvolle data recovery opdrachten. Als je deze niet betaald nadat we je een factuur gestuurd hebben zullen er €20 euro aan kosten bijkomen na elke 30 dagen tot dat de volledige betaling voldaan is.
We zullen een incassoproces starten en hier vasthoudend mee bezig zijn tot dat de betaling is ontvangen.
Als je een telefoonreparatiewinkel bent die een data recovery-opdracht namens jouw klant instuurt, dan ben jij verantwoordelijk voor het innen van de betaling bij jouw klant.
Vanuit ons perspectief ben jíj onze klant, en wij verwachten betaling van jou – ongeacht wat er gebeurt tussen jou en jouw klant.
Toekomstige veranderingen.
We behouden het recht om veranderingen toe te brengen aan de algemene voorwaarden wanneer dan ook.